vineri, 22 mai 2015

Cum sa transformi o campanie personala intr-o conversatie de succes



Oamenii nu cauta vanzatori sau produse, ei cauta contexte si trairi cu care sa se identifice si care sa le intretina propria stare de spirit. De aceea primul pas pentru a intreprinde o Campanie personala si pentru ca aceasta sa isi atinga scopul, trebuie avute in vedere conversatia , interactiunea, feed-back-ul si nu Campania propriu zisa.

Marketing-ul social este procesul prin care un utilizator de platforme sociale de pe internet – Facebook, Twitter, Linkedin, Tumblr, Pinterest, Flickr, Youtube - alege sa isi promoveze produsele sau serviciile.

Traficul pe retelele de social media este bine directionat , de aceea sansa ca vizitatorul sa se transforme in client sau cumparator este mult mai mare decat daca ar descoperi site-ul personal accidental printr-un motor de cautare.

Daca te concentrezi pentru a-ti construi si consolida influenta in piata, vei deveni de incredere si vei dezvolta loialitati. Oamenii vor stii ca esti sincer si ca iti pasa cu adevarat de ei, ca iti doresti sa ii ajuti .

Creaza-ti obisnuinta de a dezvolta si consolida reteaua in fiecare zi. Investeste 10-15 min pe zi pe fiecare platforma sociala .

Concepe ceva diferit, detaseaza-te de zgomotul retelei, fa-te vizibil , ofera altceva pentru ca publicul sa te prefere .

Utilizeaza atunci cand ti se ofera posibilitatea suportul video pentru a imprima mesajelor tonalitatea si mimica dorita.

Construieste loialitati prin participarea la discutii intr-un raport de 1:1. Urmareste pe cat posibil asigurarea unui echilibru al postarilor si interactiunilor.

Utilizeaza parametrii pusi la dispozitie de Google Analytics pentru monitorizarea informatiilor care te vizeaza de pe diferitele canale sociale

Investeste 10-15 min pe zi pe fiecare platforma. Dezvolta si consolideaza reteaua in fiecare zi

Conecteaza-te in viata reala cu reteaua de networking. Foloseste Skype-ul, Google Hangout sau telefonul pentru a lua legatura cu persoanele din domeniul tau de activitate, persoanele active pe nisa de piata sau care au o afacere complementara . Conexiunea in viata reala, intalnirea oamenilor in cadrul unei Conferinte, consolideaza interactiunile din virtual. Este mult mai usor sa ai conversatii in online dupa ce ai avut conversatii in offline

Nimic nu este mai puternic decat intalnirea fata in fata cu persoanele din online, socializarea in viata reala iti poate schimba in totalitate perspectiva afacerii .

Optimizeaza anunturile de pe Facebook pentru actiune intentionata. Majoritatea utilizatorilor, posteaza un status si il lasa pentru a fi actualizat automat de catre Facebook care va realiza o optimizare de suprafata . Foloseste Facebook For Editor pentru a optimiza anunturile orientate pe actiunile specifice relevante de Business .

Comunica cu contactele de pe Linkedin, trimite un email lunar conexiunilor de pe Site pentru a genera si conduce vanzari. Tendinta generala este de a stabili contacte, dar nu si de a comunica suficient cu acestea. Nu te promova insistent, cand trimiti un email, ofera ceva de valoare in mesajul respectiv.

Alege o zi a ta, in care sa comunici pe Linkedin; Sectunea “Your Day “- “Ziua Ta” de la Contacte te va anunta cand este ziua de nastere a utilizatorilor, daca au fost promovati de curand si daca sunt din acelasi oras ca si tine. Orice mememto setat si salvat la aceasta Sectiune iti va aminti periodic evenimentele comunitatii din care faci parte.

Imaginile potrivit alese, sunt memorabile, cresc interesul postarilor pe Blog si ajuta cititorul sa inteleaga mai bine continutul. Pentru ca imaginile sunt interpretabile, in functie de experienta subiectiva a cititorului, trebuie alese cu grija. Uneori este suficienta parcurgerea unei fotografii, pentru ca decizia de a merge mai departe in lecturarea textului sa fie luata sau nu.
.
Influenta este foarte importanta in orice industrie si este legata direct de prezenta activa si coerenta pe site. Din 6 postari de continut in mass media, 4 dintre acestea ar trebui sa isi propuna atragerea atentiei publicului tinta

Platformele sociale gen Blog ,Youtube, Slide-Share, Podcasting permit impartasirea experientei si credibilitatii si ofera posibilitatea de feed-back-uri si de participare la discutii.Retelele sociale considerate evenimente de networking sunt Facebook, Twitter, Linkedin, Google +, Pinterest .

In momentul in care stapanesti 3 canale sociale si gestionezi echilibrat relatiile cu utilizatorii, poti incepe sa te gandesti la o extindere a prezentei si pe alte retele sociale.

Du-te in profunzime, fii mai putin preocupat de largime, de extindere Comunitatii.Consolideaza reteaua prezenta.

Utilizeaza imaginile pentru a amplifica mesajul pe Facebook.Daca postezi pe Facebook sau pe oricare alta retea sociala si actualizarile tale nu primesc like, comentarii sau nu sunt partajate, iti pierzi vremea pe acea retea.Analizeaza unde gresesti, ce poti schimba pentru a obtine un feed-back diferit. Insoteste intrebarile de imagini, invita la mai multa interactiune .

Construeste o Comunitate loiala de Fani, prin organizarea de Evenimente online in care sa implici Fanii , sa zicem “Fan Page Vineri” o petrecere virtuala de retea care sa le permita Fanilor sa preia link-uri de pe pagina ta pe pagina lor, sa construiasca idei de afaceri, sa ofere raspunsuri in 24 h de la postarea intrebarii.

Multi proprietari de Pagini, organizeaza Evenimente Fan Page de Vineri la 4-6 saptamani deoarece au un impact mare. Este o modalitate buna de a descoperi noi idei de afaceri, noi Fani si de a creste vizibilitatea pe Pagina. Include un Hastag de genul # Facebook Friday si invitatia de participare online la un Eveniment, apoi actualizeaza status-ul oferind un alt cuplu de invitatii pe parcursul zilei .

Organizeaza ocazional Webinarii . Multe Campanii mici sau mari au fost realizate in acest fel. Este adevarat ca ele necesita timp si efort, dar Fanii vor raspani vestea in Comunitate mai rapid decat ti-ai propune tu de unul singur.

Participa la Comunitatea din care ai ales sa faci parte, comenteaza in dreptul posturilor care iti plac, partajeaza continuturi fara a-ti propune neaparat incurajarea consumului sau marketing-ul unui anumit produs, lasa lucrurile sa evolueze natural .

Limbajul ales pentru transmiterea unui mesaj de Campanie de pe o platforma sociala, adeseori este inadecvat pentru postarea pe o alta platforma sociala . Alege acele Site-uri sociale pe care le stapanesti, stii sa le gestionezi si iti genereaza o stare de confort in interactiunea cu Fanii si prietenii virtuali.

Multe comunitati sunt ostile, atunci cand apare cineva nou, care nu a construit relatii, nu s-a integrat in mediu, dar incepe sa posteze agresiv mesaje de promovare personala sau de produse si servicii.

Promovarea vanzarilor este de fapt un proces de auto-promovare, alege sa te promovezi inteligent.

Ofera bonusuri, reduceri, pliante,cupoane pentru a mentine vie atentia utilizatorilor. Prezenta constanta, te pastreaza in mintea consumatorului.

Nu iti propune sa devii viral. Multe mesaje pot fi preluate distorsionat si ai putea obtine efectul contrar, sau ai putea atrage atentia doar pentru moment, ori nu acesta este scopul dorit. Multe fragmente de continuturi care au devenit virale la inceput, au sfarsit prin a fi ignorate complet pe parcurs.

Foloseste actualizarile pentru a informa, distra si a raspunde nevoilor clientilor .

Deschide discutii, formuleaza intrebari pe forumurile site-urilor de social media .
Iti poti face publicitate gratuita , poti lansa Campanii de pe Blog-ul si Site-ul personal , utilizand adrese URL conectate la platformele sociale .

Mareste gardul de constientizare a Campaniei tale atat pe internet cat si in afara acestuia

Daca nu dispui de suficient timp pentru a face acest lucru, angajeaza o echipa de oameni care sa se dedice construirii prezentei si interactiunii tale cu Comunitatea pentru a obtine ceea ce iti doresti.

Filtreaza bine continutul inainte de a-l face public, mesajele defaimatoare, cu erori gramaticale iti pot indeparta Fanii.

Costurile sunt relativ scazute, unele servicii sunt gratuite insa derularea unei Campanii de marketing este consumatoare de timp pentru generarea traficului , construirea relatiilor si obtinerea increderii consumatorului in serviciul sau produsul respectiv .

Implica-te activ, informeaza-te permanent pentru a tine pasul cu noile tendinte in domeniu, relationeaza permanent cu consumatorii si Fanii .

Activitatile de promovare trebuie sa urmareasca o anumita nisa careia sa i se adreseze si sa se concentreze pe culegerea de informatii despre nevoile utilizatorului consumator.

Actualizeaza-ti statusul frecvent, cu informatii utile, amuzante, interesante.

Construirea credibilitatii si autoritatii intr-o Campanie de produs sau serviciu necesita timp, pana cand acel Brand se prefigureaza pe piata, este identificat si recunoscut, preferat.Increderea nu se construieste instantaneu si nici nu poate fi supraevaluata .

Foloseste actualizarile pentru a informa, distra si a raspunde nevoilor clientilor .
Deschide discutii, formuleaza intrebari pe forumurile site-urilor de social media .
Prezenta constanta, te pastreaza in mintea consumatorului .

Iesirea din zona de confort, impartasirea propriilor ganduri si sentimente poate intoarce ca ecou un feed-back asemanator. Fara ROC – Rentabilitatea Conversatiei, nu se poate ajunge la ROI - Reantoarcerea Investitiei in Social Media .

Psihograficele - credintele, opiniile, valorile, sentimentele se extrag numai prin conversatie. Cand ambele parti se expun, interactioneaza, construiesc relatii de incredere si acceptare, comunicarea curge firesc si oamenii se grabesc sa se asocieze cu anumite persoane sau subiecte.

De aceea, nu te concentra pe cifre si statistici, focuseaza-te pe construirea de relatii si pe interactiune.Ideea de comunicare implica conversatia in ambele sensuri. Uneori comentariile sunt negative, pentru ca trebuie sa fim realisti, nu putem multumi pe toata lumea si nici nu stim cine se ascunde in spatele ecranului si cat de bine intentionat este.

Multi promotori de Campanii aleg sa ignore mesajele tendentioase sau sa le stearga. Au de pierdut mai mult capital de imagine decat daca ar incerca sa-si pastreze neutralitatea si sa afle ce anume ii nemultumeste pe utilizatori, ori sa ignore elegant mesajele delicate prin detasarea de acestea, fara sa le stearga exprimand dreptul la libera opinie .

Focuseaza-te mai mult pe Comunitate decat pe Campania propriu-zisa , fara a pierde din vedere scopul initial.

Nu te inregistra pe alte platforme, daca nu intentionezi sa te implici activ.Este ca si cum ai locui pe un palier , dar nu iti cunosti si nici nu iti saluti vecinii.

Evita limbajul colorat, jargonul, poti deveni popular si fara sa sochezi.

Transmite dorinta de socializare reala, inlocuind limbajul corporatist formal, cu o adresare mai familiara, spontana si plina de caldura.

Compenseaza absenta limbajului non-verbal din viata reala, cu verbe de miscare , expresii senzoriale si imagini.

Nu iti propune procesul de vanzare , concentreaza-te pe construirea de relatii si scopul va fi atins ca o consecinta indirecta a implicarii plina de devotament in comunitatea de prieteni.Vei fi apreciat, recomandat si cautat.

Mult succes!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu